Ніхто не замислюється над користю ранкових пробіжок, розуміючи, що це заняття, безумовно, бадьорить, тримає м'язи в тонусі. А питання користі швидкого усного рахунку є предметом для постійних дискусій. Нормою стало перевіряти на калькуляторі рахунок у ресторані, використовувати мобільний телефон для обчислення відсотків за кредитом тощо.
Навіщо дитині ментальна арифметика?
Батьки часто запитують, чим корисна ментальна арифметика. Навичка усного рахунку тренує мозок так само, як і силові навантаження - м'язи. Сьогодні модно та престижно демонструвати швидкі усні операції з числами. У тренді - школи ментальної арифметики, де, крім маси інших корисних якостей, удосконалюється і ця навичка. Учні, які пройшли курс, не замислюючись, складають, множать, ділять усно дво-, тризначні числа. При цьому вони можуть займатися ще одним видом діяльності. Користь ментальної арифметики не викликає сумнівів.
Кому підходить така методика навчання?
Навчатися ментальної арифметики запрошують дітей з п'яти років. Оптимальним вважається вік до дванадцяти, хоча розроблені програми і для старших школярів.
Саме в цей період добре засвоюються основи всіх дисциплін. Частина вправ курсу спрямована на синхронний розвиток роботи обох півкуль головного мозку, що також найбільш сприятливо і швидко відбувається у дітей 5-12 років.
Відгуки батьків про заняття засвідчують, що після закінчення курсу поліпшується пам'ять, з'являється впевненість у собі, стимул до отримання нових знань. Учителі не заперечують користі авторської методики, але відзначають, що дітям, які швидко усно рахують, стає нудно на уроках у звичайній загальноосвітній школі. Це стосується не тільки математики, а й інших предметів.
Заняття з ментальної арифметики допомагають виробити позитивний вплив на кілька аспектів дитячого розвитку.
Чим корисна ментальна арифметика?
Користь ментальної арифметики для дитини містить кілька моментів.
- Розвиток уяви і логічного мислення. Учні спочатку навчаються усного рахунку за допомогою древніх рахівниць (у Японії вони називаються соробан, у Китаї - абакус). Потім вони уявляють цей інструмент подумки і рахують уже ментально. Але при цьому залишаються рухи пальців, наче дитина продовжує рахувати на абакус.
- Гармонійно розвиваються дві півкулі головного мозку. Коли дитина рахує, у неї працює ліва півкуля, тому що вона відповідає за раціоналізм і логіку. Коли дитина уявляє абакус подумки, у неї працює права півкуля, відповідальна за уяву і творчу діяльність. Поєднуючи дві дії, малюк зміцнює зв'язки між двома півкулями.
- Поліпшення пам'яті. У процесі навчання діти опановують нову техніку рахунку і конкретні маніпуляції. Це все потрібно запам'ятати. Якщо почати працювати над пам'яттю в дитинстві, то в майбутньому дитина зможе легко засвоювати великі обсяги даних.
- Розвиток математичних здібностей. Після навчання дитина зможе миттєво усно рахувати складні арифметичні приклади з багатозначними числами. Це допоможе їй на уроках математики в школі.
Плюси методики
- Ментальна арифметика розвиває образне мислення і дрібну моторику рук. Уявляючи усно абакус, потрібно натренувати свою уяву. А робота на древніх рахівницях сприяє розвитку спритності і чіпкості пальців.
- Навичка миттєвого усного рахунку принесе користь не тільки в школі, але й у побуті. Наприклад, у магазині на касі або в майбутньому на роботі під час укладання угоди.
- У дитини збільшиться інтерес до навчання. Адже завдяки ментальній арифметиці у неї покращиться успішність з усіх шкільних предметів. А людині завжди подобається робити те, що добре у неї виходить. Тому навіть колишній гуманітарій отримає задоволення від фізики, а малюк, який любить біологію, навчиться писати чудові твори.
- Розвиток зосередженості, посидючості та високої концентрації уваги. Навчання ментальної арифметики вимагає особливої уваги, тому усі вище перераховані якості будуть тільки вдосконалюватися.
Як проходить навчання з ментальної арифметики у SMARTUM
Заняття в «Академії розвитку інтелекту SMARTUM» проходять у такий спосіб. Дітей розподіляють на три групи залежно від віку: 5-6 років, 7-10 років та 11-16 років. Молодша група займається 2 уроки по 35 хвилин, а середня і старша - 2 уроки по 45 хвилин. У кожній групі не більше 10 осіб. Усі заняття проходять в ігровій формі. Тренер знаходить індивідуальний підхід до кожного учня. Крім щотижневих занять в «Академії розвитку інтелекту SMARTUM», дитина повинна щодня займатися вдома на онлайн-платформі, щоб досягти відмінних успіхів. Підручники, за якими займаються діти, запатентовані й унікальні.
Урахування чинника індивідуальності
Для гармонійного розвитку важливо дотримуватися балансу, стимулювати одночасно емоційну та інтелектуальну складові. До здібностей дитини батьки повинні поставитися з максимальною увагою. Віддавати дошкільника займатися ментальною арифметикою тільки тому, що це модно, не варто.
Програма корисна для всіх, але особливо показана непосидючим дітям з низькою концентрацією уваги. Останні дослідження продемонстрували, що вона допомагає соціалізації дітей-аутистів.
Варто також урахувати важливість розвитку уяви. Ейнштейн говорив, що «уява важливіше знання, тому що воно охоплює весь світ». Кожне заняття - це користь для дітей, це новий виток розвитку правої півкулі, і, отже, творчої жилки. Вам вирішувати, чи потрібно саме це вашій дитині.